De kappersketens Brainwash en Clubkappers gaan fuseren, waarmee een onbetwiste marktleider in Nederland ontstaat.
Na de krachtenbundeling ontstaat er een bedrijf van meer dan 200 salons met ruim 1500 kappers in dienst, zo maakten de twee bedrijven dinsdag bekend. De gecombineerde omzet van Brainwash en Clubkappers komt naar verwachting volgend jaar boven de 48 miljoen euro uit.
Het nieuwe fusiebedrijf wil zich met eigen filialen richten op nog verdere vergroting van het marktaandeel, onder meer door opening van nieuwe salons. Ook sluit de kappersketen verdere overnames niet uit. Voor de komende jaren verwacht de nieuwe organisatie een autonome groei van 5 tot 10 procent.
Brainwash en Clubkappers samen
De formules van beide kappersketens blijven in elk geval dit jaar en in 2015 nog in de huidige vorm bestaan. ,,We richten ons dan op het verder integreren van de nieuwe organisatie”, zegt Ivo Priem van Clubkappers. In 2016 wordt besloten of de kappersketen één formule krijgt, ,,waarin het beste van Brainwash en Clubkappers wordt gecombineerd”.
Oprichters en eigenaren Mark Hogenelst en Ivo Priem van Clubkappers gaan leiding geven aan de nieuwe holding. Zij bezitten samen 50 procent van de aandelen. De overige aandelen zijn van investeringspartner BL Capital/3RS.
Brainwash bestaat sinds 2006. Het bedrijf groeide sindsdien uit tot marktleider met 150 salons en 38 miljoen euro omzet op jaarbasis. Clubkappers is in 2008 opgericht. De keten telt 50 vestigingen.
Lees ook
Flying Tiger, de Dees HEMA, groeit als kool in Nederland
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl